Method of cycle construction of professional disciplines for program of preparation of specialists on non-destructive control and technical diagnostics
Keywords:
non-destructive control, speciality, thermal, optical, ultrasonic, professional discipline, devices and non-destructive checking systemsAbstract
It is proposed the main principles of the special discipline series formation for students of “Nondestructive Testing Systems and Devices” specialty training program. There are resulted basic general concepts, generalized disagreements and chart of logical connections of general structure elements of professional disciplines
Downloads
Download data is not yet available.
References
1. Лисовский В. Г. Личность студента / В. Г. Лисовский, А. В Дмитриев. – Л.: Изд-во Ленинградского ун-та, 1974. – 184 с.
2. Protasov A. The Professional Training Features for Non-Destructive Testing Graduate Students / A. Protasov : рroceedings of the American Society for Engineering Education. Annual conference ASЕ; Austin, Texas, June 2009.
3. Грищенко М. М. Дидактичні поради молодому викладачу / М. М. Грищенко. – К.: Вища школа, 1973. – 68 с.
4. Ракушняк Г. С. Дидактичні аспекти рейтингового контролю знань студентів / Г. С. Ракушняк, Г. С. Попова // Вісник Вінниц. політех. ін-ту – 1996. – №2. – С. 59–62.
5. Яковишин П. А. Теоретичні і методичні основи навчання студентів методів аналізу і синтезу механізмів і машин.: дис. … докт. пед. наук: 13.00.04./ П. А. Яковишин – Київ, 2001. – 474 с.
6. Исаев Д. И. Межпредметная интеграция как средство информационно-познавательной компетентности у учащихся 5 – 8-х классов / Д. И. Исаев // Стандарты и мониторинг в образовании. – 2007. – №4. – С. 59–62.
7. Мамрич С. Обґрунтування змісту професійної підготовки фахівців радіотехнічного профілю в навчально-науково-виробничих комплексах / С. Мамрич // Педагогіка і психологія професійної освіти. – 2002. – №1. – С. 99–106.
2. Protasov A. The Professional Training Features for Non-Destructive Testing Graduate Students / A. Protasov : рroceedings of the American Society for Engineering Education. Annual conference ASЕ; Austin, Texas, June 2009.
3. Грищенко М. М. Дидактичні поради молодому викладачу / М. М. Грищенко. – К.: Вища школа, 1973. – 68 с.
4. Ракушняк Г. С. Дидактичні аспекти рейтингового контролю знань студентів / Г. С. Ракушняк, Г. С. Попова // Вісник Вінниц. політех. ін-ту – 1996. – №2. – С. 59–62.
5. Яковишин П. А. Теоретичні і методичні основи навчання студентів методів аналізу і синтезу механізмів і машин.: дис. … докт. пед. наук: 13.00.04./ П. А. Яковишин – Київ, 2001. – 474 с.
6. Исаев Д. И. Межпредметная интеграция как средство информационно-познавательной компетентности у учащихся 5 – 8-х классов / Д. И. Исаев // Стандарты и мониторинг в образовании. – 2007. – №4. – С. 59–62.
7. Мамрич С. Обґрунтування змісту професійної підготовки фахівців радіотехнічного профілю в навчально-науково-виробничих комплексах / С. Мамрич // Педагогіка і психологія професійної освіти. – 2002. – №1. – С. 99–106.
Downloads
Published
2009-11-27
How to Cite
Протасов, А. Г. (2009). Method of cycle construction of professional disciplines for program of preparation of specialists on non-destructive control and technical diagnostics. METHODS AND DEVICES OF QUALITY CONTROL, (2(23), 3–7. Retrieved from https://mpky.nung.edu.ua/index.php/mpky/article/view/295
Issue
Section
METHODS AND EQUIPMENT OF NON-DESTRUCTIVE CONTROL