ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ДИСТАНЦІЙНОЇ ФОРМИ ПРОВЕДЕННЯ ЛАБОРАТОРНИХ ЗАНЯТЬ З КОНТРОЛЮ І УПРАВЛІННЯ В ТЕХНІЧНИХ СИСТЕМАХ
DOI:
https://doi.org/10.31471/1993-9981-2021-2(47)-62-71Ключові слова:
дистанційне навчання, інформаційні технології, «хмарні» обчислення, віддалений доступ, дистанційний моніторинг та регулюванняАнотація
На основі використання експериментальної лабораторної установки призначенної для визначення гідравлічних характеристик свердловинного струминного насоса запропонована методика дистанційного проведення лабораторної роботи із забезпеченням віддаленого доступу студентів до безпосереднього регулювання та контролю в режимі реального часу режимних параметрів повнорозмірної дослідної установки. Спрощений варіант проведення лабораторних робіт передбачає залучення оператора, який за допомогою відеотелефонного віддаленого конференц-зв'язку та «хмарних» технологій з використанням безкоштовного додатку Google Meet отримує необхідні команди та здійснює безпосередній запуск і регулювання режиму роботи дослідного стенда. Для дистанційного регулювання та моніторингу режиму роботи дослідної установки запропонована структурна схема проведення лабораторної роботи, яка складається з підключених до «хмарного» сховища персональних комп’ютерів (планшетів, смартфонів) викладача і студентів, смарт-давачів для транслювання показів манометрів та витратомірів, електроприводу регулювальних засувок та дистанційного вимикача електричного живлення двигуна відцентрового насоса. Привід регулювальних засувок містить кінцеві і проміжні вимикачі обладнані давачами, які виконують функцію дистанційного моніторингу та керування за допомогою цифрових інтерфейсів. Керування двигуном насоса дослідного стенда здійснюється за допомогою бездротового вимикача, Для вимірювання режимних параметрів можуть застосовуватись витратоміри з імпульсним виходом та цифрові манометри і мановакууметри. Для захисту лабораторних робіт рекомендовано використання онлайн-сервісів Google Classroom та Moodle.
Завантаження
Посилання
Dzhevaha H. Pidhotovka laboratornykh robit do vykonannia studentamy v umovakh dystantsiinoho navchannia // Problemy pidhotovky suchasnoho vchytelia. – 2017. – № 15. – S.42-49.
Dystantsiine provedennia laboratornykh robit: kafedra radiotekhnichnykh ta vbudovanykh system natsionalnoho universyteta «Chernihivska politekhnika». – 03.04.2021. http://rtes.stu.cn.ua › dist-learn...
Tarasenko V.H., Boiko V.S. Osoblyvosti provedennia laboratornykh zaniat z dystsypliny «protsesy i aparaty» v umovakh dystantsiinoho navchannia // Zbirnyk naukovo-metodychnykh prats Tavriiskoho derzhavnoho tekhnolohichnoho universytetu im. Dm.Motornoho. – 2021. – № 24. – S. 462–466.
Herrera O.A., Alves G.R., Fuller D., Roberto G., Aldunate R.G. Remote Lab Experiments: Opening Possibilities for Distance Learning in Engineering Fields // International Federation for Information Processing. – 2006. – Vol. 210. – P. 321-325.
Polat Z., Ekren N. Remote laboratory trends for Distance Vocational Education and Training (D-VET): A real-time lighting application // The International Journal of Electrical Engineering & Education. – 2020. – no 6. – P. 206–217.
Sokurenko V.I., Solod L.V., Chornoivan A.A. Zastosuvannia interaktyvnykh modelei laboratornykh robit dlia dystantsiinoho navchannia na tekhnichnykh spetsialnostiakh // Visnyk Prydniprovskoi derzhavnoi akademii budivnytstva ta arkhitektury. – 2011. – № 1. – S. 5–8.
Kryzhanivskyi Ye.I., Panevnyk D.O. Experimental investigation of the near-bit jet pump //Oil and gas exploration and production. – 2019. – Vol.6. – Issue 2. – P.35-40.